Inte min

Två gånger den senaste veckan har jag varit nära att sätta mig i fel bil. Väldigt pinsamt. Den ena gången utanför hundaffären, som har en egen parkering. Jag gick bakta fram och öppnade dörren. Men en barnsits (utan barn) fick mig att inse mitt misstag. Hoppas ingen såg. Idag gjorde jag det igen, utanför affären. Men hann se art det var fel bil innan jag öppnade. Puh! Måste verkligen kolla vart jag ska gå.

Hur bor du? Anledningen till min fråga är att jag såg ett program på TV om en arkitekt som ritade hus till familjer. Det var ju inga vanliga hus. Konstiga hus med fåniga utbyggnader hit och dit. Alla ville ha sin egen touch, vilket innebar konstiga egna ideer. Ärligt talat var det inga fina hus, bara väldigt extrema. Nej jag bor hellre på landet, i en liten röd stuga med vita knutar. Så där typiskt 'svenskt' 😄

Hundarna fick var sitt lutet märgben att knapra på. Nej, fel. Lovis fick inget ben, men Sweep och Zizi. Vill inte att Lovis tuggar ben i valplådan. Man vet inte hur hon skulle reagera om någon valp kom för nära hennes ben. Att få henne att tugga ben utanför valplådan går ju inte just nu. Hon är väldig 'bevakande' och går knappt att få ut henne för rastning.. Men Sweep hoppade upp i en fåtölj och ligger nu där och tuggar, medan Zizi hittade en ledig korg.
Jag ger märgbenen direkt från frysen. Det blir lite som isglass och tar dom någon timme att slicka sig igenom. Mums!

Att vara mamma innebär inte att vata barnvakt hela tiden. Lite bollek kan man väl hinna med…

Kommentera

