Oj, blev uppmanad att blogga lite. Jag har varit lite lat det måste erkännas. Men tiden går och valparna växer. Fortfarande väldigt sovande.

Förra helgen hittade jag på lite med Zizi och Sweep så att dom inte blir eftersatta bara för att vi har valpar. Vi gick en bra runda i Bruce skog först. Sedan ned till skjutbanan där bilen parkerades. Det small bra, pga av tävling både på hagelbanan och kulbanan. Hundarna bekymrade sig inte, så jag gick och tittade på tävligen någon timme. Ingen reaktion när jag kom tillbaka, så jag behöver nog inte bekymra mig om det.

Sedan tog jag ledigt en förmiddag mitt i veckan och åkte till Kimbusgården i Ljungbyhed och lite spårträning. Vi tränar en del själva hemma, men det är roligare om man är fler och bra att får lite tips och vägledning. Det gick väl sådär, lite vimsig och okoncentrerad spårning på sina håll. Vi tränar på lite, det kan ju bara bli bättre.

Den 14-15 oktober kommer Kimbusgården att ha en 'Prova-på helg' för terriers. Det kommer även finnas möjlighet att göra anlagsprov på söndagen. Det kommer att bli en rolig helg, som vi inte får missa. Alla är välkomna! Närmaste grannen är ett vandrarhem, så om man vill bo över går det. Jag kommer med mer info snart.

Lovis tar väl hand om sina små. Valparna växer mycket och nu öppnar ögon och öron. Dom ser inte just något än, men börjar kunna skilja på ljus och mörker och reagerar lite på ljud. Någon har riktigt temperament och piper rätt bestämt när Lovis tvättar henne.

Nu har Zizi kommit i löp och hon kommer också att paras. Tack och lov hinner nog Lovis's valpar åka innan de nya kommer.
Så just nu ligger alla resplaner i malpåse och vi ser fram emot en hel höst och vinter med valpar.

Kommentera

